Сеобе за III-4 и III-5!

Posted: 23. фебруара 2014. in Трећа година

Seoba_Srba

Драги моји ученици, надам се да сте викенд искористили и да сте успели до краја да прочитате ,,Сеобе“ или да сте макар при крају…:)

У уводном делу часа резимираћемо заједно живот и књижевно дело М. Црњанског. Затим, почињемо од извора који су писцу послужили за роман.

1. Историјска подлога (Сеобе Срба)

2. ,,Мемоари“ Симеона Пишчевића

3. Лично искуство (у Првом светском рату борио се на страни Аустроугара)

Погледајте слику ,,Сеоба Срба“ Паје Јовановића. Каква осећања изазива у вама?  

Задатак за сваког ученика (посебно): Одабери два пејзажа. Нека један приказује мочварни предео, а други бистро небо. Објасни душевна стања која су пројектована у те пејзаже.

Након тога прелазимо на РАД ПО ГРУПАМА:

ПРВА ГРУПА: ТЕМА РОМАНА, време и ВРЕМЕНСКИ ПЕРИОД који роман обухвата, ЖАНРОВСКО ОДРЕЂЕЊЕ романа (историјски, психолошки, поетски).

ДРУГА ГРУПА: КОМПОЗИЦИЈА РОМАНА (први и други ток приповедања; прстенаста композција – објаснити)

ТРЕЋА ГРУПА: Лик  ВУКА ИСАКОВИЧА (анализирајте по следећем подсетнику: упорни путник и неуморни сањар; ратује по туђој вољи и за туђ рачун; унутрашња драма; два Вука Исаковича ,,један јаше…а други, као сенка, корача крај њега“; несклад између духа и тела; отићи или остати; чему је тежио, а шта је постигао)

ЧЕТВРТА ГРУПА: СЛАВОНСКО-ПОДУНАВСКИ ПУК и његова судбина. Како се виша команда понаша према Славонско-подунавском пуку? Илуструј уметничким примерима горку судбину ратника. Помоћу лика Славонско-подунавског пука објасни политику према Србима и негерманским народима.

ПЕТА ГРУПА: Новац и љубав имају значајну улогу у роману. Спремите се да на основу супротстављености тих мотива што потпуније анализирате лик АРАНЂЕЛА ИСАКОВИЧА. Какав је однос између материјалних и духовних вредности у роману? Уочите што више разлика и сличности између Вука и Аранђела.

ШЕСТА ГРУПА: Лик ГОСПОЖЕ ДАФИНЕ. (Дочарај њен лик и објасни зашто јој се привиђају грозоморне слике и утваре. Каква је њихова уметничка улога?)

СЕДМА ГРУПА: Образложите уметничку улогу (симболичну вредност) бескрајног плавог круга, звезда, помрчине, баруштине, мутне дубине. Уочите бројне УМЕТНИЧКЕ ПОРУКЕ везане за животне циљеве, младост, лепоту…

коментари
  1. Ja каже:

    Kontrolni ?

  2. Ja каже:

    Nema na cemu !

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s